Můj komentář: Evropské obchodní řetězce by měly dělat mnohem víc, než jen nahrazovat plastové obaly. Jejich podnikání má příšernou uhlíkovou stopu, příkladem by jim mohl být americký Wallmart, který se připojil do projektu Gigaton a zavázal se, že donutí své čínské dodavatele jít zelenější cestou.
Řetězce Lidl a Kaufland v Česku vyřadí do konce příštího roku z prodeje jednorázové plastové výrobky jako brčka, kelímky, talíře a příbory na jedno použití či vatové tyčinky do uší obsahující plast. Místo nich nabídnou výrobky z alternativních a recyklovatelných materiálů.
V dalším kroku plánuje Lidl rušit i používání jednorázových plastových příborů a brček u čerstvých potravin a nápojů určených k okamžité spotřebě.
„Naše strategie v oblasti plastů má jasný cíl – plastům se chceme vyhýbat, snižovat jejich množství a recyklovat je. Vyřazením jednorázových plastových výrobků z naší nabídky přispějeme ke snížení jejich používání,“ uvedl jednatel Lidlu Michal Farník.
Walmart Commits to Reduce Emissions by 50 Million Metric Tons in China
Today Walmart announced a goal to reduce greenhouse gas emissions in its China value chain by 50 million metric tons (MMT) by 2030 – equivalent to the emissions associated with the average annual electricity consumption of 40 million Chinese households. To do this, the company aims to enroll all of its export and domestic suppliers in China, starting with 100 of its top suppliers, into an emissions reduction program. Walmart president and CEO Doug McMillon announced the China launch of the program, called Project Gigaton, in a speech at Tsinghua University.